نکاتی سودمنـد اما مختـصر در مورد انـگور در ایران
سوی دیار عاشقان♥


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


انگور میوه‌ای شیرین و لذیذ و از نوع میوه‌های خوشه‌ای است. انگور میوه ای است بهشتی كه شامل ویتامین های A و B و C می باشد همچنین دارای مقداری منیزیم، كلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم و آلبومین است. این میوه مناسب برای بیماری‌های اعصاب است. مواد غذایی موجود در انگور به هضم غذا و جذب آن در معده كمك فراوانی می‌كند و در درمان بیماری‌های سوءهاضمه، سل ریوی، مشكلات كلیوی (سنگ كلیه)‌ و یبوست كمك فراوانی می‌كند. همچنین این میوه را برای درمان بیماری های ناشی از عوارض رماتیسم، كم خونی و حتی پیش گیری از سرطان سودمند می دانند.

انگور هم لاغر كننده است و هم چاق كننده. بدینگونه كه اگر انگور را از صبح تا ظهر، خالی میل كنید لاغر كننده است و اگر آن را همراه با غذا میل كنید چاق كننده است. توجه داشته باشید وقتی انگور میل می كنید پشت آن آب سرد ننوشید و یا میوه های خشك مانند برگه ی هلو و غیره را با انگور و آب میل نكنید زیار دچار دل درد می شوید.

یكی از خواص انگور،‌ صاف كننده و "مولد خون بودن" آن است. انگور قند خون را نیز تنظیم می كند. به علاوه انگور قرمز برای تصفیه ی خون و خون سازی از انگور سبز هم بهتر است. البته افرادی كه قند خون پایین دارند می توانند از انگور بهره ی زیادی ببرند. بنابر این سعی كنند همیشه انگور تهیه کنند و چند بار در روز مقداری از آن را میل كنند.

آب انگور مغذی عضله قلب است. انگور اختلالات قلبی حاصله از ازدیاد فشارخون را از بین می‌برد و دارای اثر تقویت‌كننده قلب است. انگور موجب ازدیاد ترشح صفرا می‌شود و عمل هضم را تحریك و تسریع می‌بخشد و تخمیرهای روده‌ای را كاهش می‌دهد. انگور یكی از میوه های ضد سرطان شناخته شده است و این به خاطر خواص ضد عفونی كنندگی آن است.

انگور برای سلامتی قلب، ریه و كلیه نافع است و به علت داشتن املاح و مواد سلولزی، ملین و مدر بوده و برای مبتلایان به اوره ی خون مناسب و سازگار است. این نكته را هم بدانید یبوست كه عوارض آن بی اشتهایی، نفخ، سردرد، تشنگی مفرط و بد بویی دهان است با خوردن آب انگور تازه برطرف می شود. هر شخصی باید حتی الامکان در روز مقداری انگور میل كند زیرا میوه ای ضد عفونی كننده است.

افرادی كه در دوره ی نقاهت یك بیماری هستند و یا ضعف عمومی بدن دارند و در نتیجه قدرت دفاعی بدن آنها كم شده است، سعی كنند از انگور، هویج، سیب و هلو، به مقدار زیاد استفاده كنند. البته این میوه ها را با هم در آب میوه گیری ریخته و آب میوه ی حاصل شده را جرعه جرعه در طول روز بنوشند. خوب است بدانید انگور پتاسیم زیادی دارد كه به جبران ضعف بدن كمك می كند.


غوره (میوه نارس انگور) که دارای طعم ترشی می‌باشد برای افراد مبتلا به چربی خون بسیار مفید بوده و ضد عفونی كننده بدن نیز هست. غوره و آبغوره در آشپزی ایرانی کاربرد فراوان دارد. غوره اگر با سالاد میل شود، برای لاغر كردن سودمند است. سعی كنید غوره را خالی نخورید چون روی معده اثر سوء می گذارد هم چنین خانم های باردار از خوردن غوره ی زیاد خودداری كنند،‌ چون غوره مدر است و امكان دارد موجب سقط جنین شود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


كشمش (میوهٔ رسیده و خشک انگور) دارای خواص بیشماریست. تقویت كننده ی بدن است و اگر آن را مانند چای دم كنید و بنوشید، برای نرم كردن سینه و درد گلو مفید است. مصرف کشمش سستی و رخوت را از بدن دور می‌کند و موجب از بین رفتن آب اضافی بدن می‌شود، دهان را خوشبو می‌کند و ماده مناسبی از فیبر، آنتی اکسیدان و انرژی در بدن است. کشمش برای سلامت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان نقش مهمی را بر عهده دارد، به همین دلیل مصرف آن برای زنان قبل از یائسگی بسیار مفید است. همچنین منبع خوب ویتامین D و هورمون استروژن می‌باشد. این میوه خشک باعث عملکرد صحیح رگ‌های بدن می‌شود ...

کشمش نیز مانند محصول اولیه آن که همان انگور است انواع مختلفی دارد که بر اساس نوع انگور و همینطور نوع تهیه، نامهای متفاوتی هم دارند. کشمش سبز قلمی، کشمش زرد(دودی)، کشمش تیفی، کشمش آفتابی و کشمش مویز و ... که البته مصرف هر نوع از آنها نیز به نوعی متفاوت است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 دعای عشق بخوان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)* صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللهم صل علی ، علی بن موسي الرضا مرتضي الامام التقي النقي و حجتك علی من فوق الارض ومن تحت الثري الصديق الشهيد صلاه كثيره تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كأفضل ماصليت علي احد من اوليائک پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ اللًّهُـ‗__‗ـمَ صَّـ‗__‗ـلِ عَـ‗__‗ـلَى مُحَمَّـ‗__‗ـدٍ وَ آلِ مُحَمَّـ‗__‗ـَد و عَجِّـ‗__‗ـلّ فَّرَجَهُـ‗__‗ـم ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ ارادتمند : رئیس آبی ها Blues Boss
آخرین مطالب